فوم پلیمر ها

تایل اکوستیک چیست؟

تایا اکوستیک چیست؟

تایل اکوستیک چیست ؟

تایل آکوستیک، به منظور بهبود کیفیت صدای تولید شده در محیط ساختمان، مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول، همچنین، می تواند انتقال صدای ناخواسته از بیرون را کاهش دهد. انواع مختلفی از محصولات آکوستیک وجود دارد که عبارتند از تایل ها که از طریق شبکه از سقف آویزان می شوند؛ نوعی که مستقیماً بر روی سقف نصب می شوند و بالاخره، نوعی که به سطح دیوار چسبانده می شوند.

تایل آکوستیک در مکان های عمومی از جمله تئاتر ها، سالن های کنسرت، فضاهای اداری، تجاری، درمانی، آموزشی، مذهبی و پارکینگ برای از بین بردن انعکاس صدا استفاده می شود. امروزه، تایل های آکوستیک در طرح های مختلف شبیه به گچ، سنگ یا حتی پارچه، طراحی شده اند و نصب آن ها نیز بسیار آسان است .

از مزایای تایل های آکوستیک نصب سریع و آسان، حذف عملیات رنگ آمیزی، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی تعمیر و نگهداری آسان، تنظیم شرایط آکوستیکی محیط می باشد

اكوستيك اتاق مرتبط با پخشِ صدا در داخل‍ فضاهاي‍ بسته است. پخش صدا در داخل فضاهاي بسته هم بستگي به پيكربنديِ معماري فضا و هم خصوصيات جذبِ مواد پوشاننده سطوح داخلي اتاق دارد. صدايي كه به گوش شنونده مي رسد، تركيبي از صداهاي مستقيم و منعكس شده از ديوارها، سقف، سطوح جانبي و موانعي است كه صدا قبل از رسيدن به گوش شنونده با آنها تداخل مي كند. مباحثی که در ادامه مطرح می-شود هم جنبه هایِ فیزیکی و هم اثراتِ ذهنی را تحتِ پوشش قرار می دهد. به عبارتِ دیگر آکوستیکِ اتاق با اندازه گیری و پیش بینیِ میدانِ صدا در اتاق که هم ناشی از توزیعِ منابعِ صدا و هم به صورتِ ذهنی از قضاوتِ شنوندگان در موردِ آکوستیکِ‌ اتاق، حاصل می شود. اگر آکوستیک اتاق بررسی شود، هم صدای مستقیم و هم صداهای بازتابیده کلیدی برای به دست آوردنِ میدانِ صدا در اتاق خواهند بود. رفتار صدا و كيفيت آكوستيكي اتاق را مي توان از طريق تابع تبدیل بينِ منبع صدا و يك گيرنده در داخل اتاق توصيف كرد. تابع تبدیل هم توسط یک پاسخ ضربه مشخص می شود. پاسخ ضربه حاوي اطلاعاتي است كه براي پيش بيني چگونگي دريافت صدا توسط شنونده حائز اهميت است. چندین پارامترِ فیزیکی را می   توان برای اتاق در نظر گرفت که تمامی موارد شرح داده خواهد شد اما به علتِ اهمیتِ ‌خاصی که زمان واخنش در طراحیِ فضاها دارد، بیشتر به این مورد پرداخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =